Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Among the most important problems confronting computer science is that of developing a paradigm appropriate to the discipline. Proponents of formal methods - such as John McCarthy, C.A.R. Hoare, and Edgar Dijkstra - have advanced the position that computing is a mathematical activity and that computer science should model itself after mathematics. Opponents of formal methods - by contrast, suggest that programming is the activity which is fundamental to computer science and that there are important differences that distinguish it from mathematics, which therefore cannot provide a suitable paradigm. Disagreement over the place of formal methods in computer science has recently arisen in the form of renewed interest in the nature and capacity of program verification as a method for establishing the reliability of software systems. A paper that appeared in Communications of the ACM entitled, `Program Verification: The Very Idea', by James H. Fetzer triggered an extended debate that has been discussed in several journals and that has endured for several years, engaging the interest of computer scientists (both theoretical and applied) and of other thinkers from a wide range of backgrounds who want to understand computer science as a domain of inquiry. The editors of this collection have brought together many of the most interesting and important studies that contribute to answering questions about the nature and the limits of computer science. These include early papers advocating the mathematical paradigm by McCarthy, Naur, R. Floyd, and Hoare (in Part I), others that elaborate the paradigm by Hoare, Meyer, Naur, and Scherlis and Scott (in Part II), challenges, limits and alternatives explored by C. Floyd, Smith, Blum, and Naur (in Part III), and recent work focusing on formal verification by DeMillo, Lipton, and Perlis, Fetzer, Cohn, and Colburn (in Part IV). It provides essential resources for further study. This volume will appeal to scientists, philosophers, and laypersons who want to understand the theoretical foundations of computer science and be appropriately positioned to evaluate the scope and limits of the discipline.