• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Problem-Solving in Mathematics

A Semiotic Perspective for Educators and Teachers

Marcel Danesi
Paperback | Engels | Critic of Institutions | nr. 16
€ 53,45
+ 106 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Problem-solving in mathematics is seen by many students as a struggle. Since the capacity to count and understand basic arithmetical concepts (adding, taking away, etc.) is innate and emerges effortlessly in childhood, why does this negative perception and fear of problem-solving exist? This book counteracts this perception by providing a semiotic analysis of problem-solving and, from this analysis, constructing a pedagogical framework for teaching problem-solving that is consistent with the psychology of how humans learn to use signs and symbols. It is based on an experimental math course designed to impart fluency in problem-solving through semiotic training. The positive results of that course inspired the writing of this book.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
236
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 16

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780820452401
Verschijningsdatum:
6/11/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
147 mm x 208 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 106 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.