Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Printing Terror places horror comics of the Cold War in dialogue with the anxieties of their age. It rejects the narrative of horror comics as inherently, and necessarily, subversive and explores, instead, the ways in which these texts manifest white male fears over America's changing sociological landscape. It examines two eras: the pre-CCA period of the 1940s up to 1954, and the post-CCA era to 1975. The book examines each of these periods through the lenses of war, gender, and race, demonstrating that horror comics at this time were centered on white male victimhood and the monstrosity of the gendered and/or racialised other. It is of interest to scholars of horror, comics studies, and American history.