Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Printers and Press Freedom

The Ideology of Early American Journalism

Jeffrey a Smith
Paperback | Engels
€ 140,95
+ 281 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In the United States, the press has sometimes been described as an unoffical fourth branch of government, a branch that serves as a check on the other three and provides the information necessary for a democracy to function. Freedom of the press--guaranteed but not defined by the First Amendment of the Constitution--can be fully understood only when examined in the context of the political and intellectual experiences of 18th-century America. Here, Jeffery A. Smith explores how Madison, Franklin, Jefferson, and their contemporaries came to see liberty of the press as a natural and vital part of a democratic republic. Drawing on sources ranging from political philosophers to court records and newspaper essayists, Printers and Press Freedom traces the development of a widespread conception of the press as necessarily exempt from all government restrictions, but still liable for the defamation of individuals. Smith carefully analyzes libertarian press theory and practice in the context of republican ideology and Enlightenment thought--paying particular attention to the cases of Benjamin Franklin and his relatives and associates in the printing business--and concludes that the generation that produced the First Amendment believed that government should not be trusted and that the press needed the broadest possible protection in order to serve as a check on the misuse of power.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
248
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780195064735
Verschijningsdatum:
24/05/1990
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 210 mm
Gewicht:
308 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 281 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.