Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Publiés en 1820 par Hegel, les Grundlinien der Philosophie des Rechts, ouvrage connu en France sous le titre de Principes de la philosophie du droit, sont une des œuvres majeures de la philosophie moderne. Sur la base d’une idée considérablement élargie du droit, correspondant à l’ensemble des manifestations de ce qu’il nomme « l’esprit objectif », Hegel expose successivement les structures du « droit abstrait » (qui correspond au droit privé), de la « moralité » (qui traite du rapport du sujet agissant aux normes morales), et enfin de « l’éthicité », notion qui désigne l’ensemble des configurations institutionnelles (famille, société civile, État) organisant l’agir des individus et des groupes sociaux dans le contexte de la modernité. L’étude de la société civile, intégrant certains acquis de l’économie politique naissante, a exercé une profonde influence, en particulier sur Marx. L’étude de l’État moderne (post-révolutionnaire, constitutionnel) cherche à répondre à certaines des apories de la modernité et se conclut par un examen de l’histoire universelle.