Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Primitive Modernities invites us to reconsider the boundaries that usually separate popular culture from the culture of the elite. It focuses on the cultural network that enabled popular music--tango and samba--to transform into national and modern forms. The origin of tango and samba is considered primitive, marginal. Yet in the early decades of the twentieth century, they each came to symbolize a nation: Argentina and Brazil, respectively. Garramuño analyzes the aesthetic and ideological processes that enabled this transformation. Starting with the late nineteenth century, the author traces the changing meanings of the "primitive" in art, from savage and exotic to being linked to the modern. She considers not only music, but also painting, poetry, novels, essays, and films. Indeed, Garramuño understands culture as fundamentally a space of differences. In this sense, the book is also a reconsideration of the field of comparativism and of Brazil's place in Latin American Studies.