Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pricing becomes more important to many enterprises and organisations. This is also the case for non-profit sport clubs. For sport clubs it is important to know about members' responses to changes in membership fees and about their price elasticity, respectively. However up to now, no studies have been carried out about price elasticity in sport clubs, as most studies focus on spectator sport and other non-profit organisations. This book provides a theoretical model of price elasticity in sport clubs and a classification of methods for measuring price elasticity. Moreover several literature reviews with regard to membership fees in sport clubs and price elasticity of sport demand are presented. In the empirical part of the book, the design and results of 21 sport-specific studies about price elasticity in German sport clubs are presented and discussed, with a strong focus on methodological aspects. From price elasticity simulations, recommendations about pricing in sport clubs are derived. This book can be useful for Bachelor, Master, and PhD students, for researchers in the field of sport economics and sport management, and for decision-makers in sport clubs and sport federations.