Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Israeli-Palestinian conflict receives extensive media coverage, both at the national and international level. As any major international crisis, involving very fundamental issues, the Intifada triggers deep emotional feelings, and thus it offers very good material to the media. In considering the reporting of the second Intifada in the Israeli press, the Palestinian press and in The New York Times, as prime example of the American press, this study examines the impact of the media on the Israeli-Palestinian conflict and demonstrates that media coverage of the Intifada has a significant influence on public opinion worldwide and thus on the conflict itself. This research illustrates how the media can contribute to escalation of violence, by exacerbating hatred and antagonising the parties to the conflict through biased reporting, omission or by using a language of incitement. It shows how the media often abandon their professional duty of fairness and objectivity in order best to serve the interests of their own nation.