Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Presidential Leadership

Politics and Policy Making

George C Edwards, Kenneth R Mayer, Stephen J Wayne
Paperback | Engels
€ 90,95
+ 181 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This classic text on the American presidency analyzes the institution and the presidents who hold the office through the key lens of leadership. Edwards, Mayer, and Wayne explain the leadership dilemma presidents face and their institutional, political, and personal capacities to meet it. Two models of presidential leadership help us understand the institution: one in which a strong president dominates the political environment as a director of change, and another in which the president performs a more limited role as facilitator of change. Each model provides an insightful perspectives to better understand leadership in the modern presidency and to evaluate the performance of individual presidents.

With no simple formula for presidential success, and no partisan perspective driving the analysis, the authors help us understand that presidents and citizens alike must understand the nature of presidential leadership in a pluralistic system in which separate institutions share powers.

This fully revised thirteenth edition is fully updated through the Biden administration, with recent policy developments, the 2022 midterm elections, changes to the media environment, and the latest data.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
642
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781538189467
Verschijningsdatum:
24/01/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 254 mm
Gewicht:
1097 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 181 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.