Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explains the current and possible future spectator ticket pricing strategies of clubs from the English Premier League (EPL), the world‟s most successful football league. It shows what variables and considerations EPL clubs use when deciding what prices they should charge for their tickets. Possible future pricing strategies will focus on those currently used in the airline and hotel industries, namely revenue management and dynamic pricing. Its primary goal is to investigate whether dynamic pricing could be utilized as a future ticket pricing strategy for English Premier League clubs, and if so what are the benefits and how could it be achieved? The book has three central sections. The first introduces a theoretical framework for a systematic approach to strategic pricing. The second section uses that framework to investigate how EPL clubs construct their ticket pricing strategies and from what basis of information they use to formulate these prices. The third section focuses on future possible strategies and whether dynamic pricing could be utilized by EPL clubs.