Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Knowing, in order to predict". It was this leitmotiv alone that Auguste Comte, in the 19th century, considered suitable for the then rapidly developing empirical sciences. This view remains unchanged until today--not only in the empirical sciences themselves, but also in the philosophy of science. A scientific theory is and should be evaluated primarily on the grounds of its capacity to correctly predict observable phenomena. The aim of predicting takes precedence over the other important aim of science, namely to produce and purposefully manipulate phenomena by technical means in the laboratory, moreover, it even includes the latter. For if scientists successfully produce and manipulate certain phenomena in an experiment, they can ipso facto predict how that experiment will evolve under certain conditions. We live in a scientifically-dominated world: The more science progresses, the more important correct scientific predictions become. To a sometimes even fa- tal extent we have made ourselves dependent on science and its results. Our scientifical-technological interventions into nature, yet also into social processes, cover ever larger spatial and temporal distances, and the consequences are ever more drastic given the increasing effort that would be required to reverse the effects--if that is possible at all. That is the reason why we ought to be very well informed about the consequences of our actions, in particular those based on science and technology.