• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Recht
  4. Handelsrecht & Ondernemingsrecht
  5. Predatory Pricing in Antitrust Law and Economics

Predatory Pricing in Antitrust Law and Economics

A Historical Perspective

Nicola Giocoli
Hardcover | Engels | Economics of Legal Relationships
€ 128,95
+ 257 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Can a price ever be too low? Can competition ever be ruinous? Questions like these have always accompanied American antitrust law. They testify to the difficulty of antitrust enforcement, of protecting competition without protecting competitors.

As the business practice that most directly raises these kinds of questions, predatory pricing is at the core of antitrust debates. The history of its law and economics offers a privileged standpoint for assessing the broader development of antitrust, its past, present and future. In contrast to existing literature, this book adopts the perspective of the history of economic thought to tell this history, covering a period from the late 1880s to present times.

The image of a big firm, such as Rockefeller's Standard Oil or Duke's American Tobacco, crushing its small rivals by underselling them is iconic in American antitrust culture. It is no surprise that the most brilliant legal and economic minds of the last 130 years have been engaged in solving the predatory pricing puzzle. The book shows economic theories that build rigorous stories explaining when predatory pricing may be rational, what welfare harm it may cause and how the law may fight it. Among these narratives, a special place belongs to the Chicago story, according to which predatory pricing is never profitable and every low price is always a good price.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
330
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415822527
Verschijningsdatum:
9/01/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 236 mm
Gewicht:
476 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 257 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.