Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In dit boek staat de relevantie van onderzoek voor de praktijk centraal. Op overzichtelijke en concrete wijze wordt uitgelegd wat onderzoek inhoudt. Praktijkgericht onderzoek; opzetten, uitvoeren, analyseren en rapporteren doorloopt de vijf fasen uit de cyclus voor praktijkgericht onderzoek.
De eerste fase behelst een probleemanalyse waarin de probleemdefinitie van de studie wordt opgesteld. Hierin worden het doel en de centrale vraagstelling van de studie bepaald in overleg met de betrokken organisatie (de opdrachtgever).
De tweede fase is het bestuderen van de bronnen en het bouwen van het conceptueel model. In deze fase staat literatuuronderzoek (wetenschappelijke, vak- en organisatieliteratuur) centraal, op basis waarvan het onderzoeksmodel wordt opgesteld.
De derde fase is het ontwerpen van het plan van aanpak. In deze fase is het zaak de studie in detail op te zetten (wordt het een vragenlijststudie onder alle afdelingen van de betrokken organisatie of worden het enkele interviews met sleutelfiguren?).
De vierde fase bestaat uit het uitvoeren van het onderzoek. Hierin worden de data verzameld
(fase 4a) en vervolgens geanalyseerd (fase 4b) om het onderzoeksmodel uit de tweede fase te
kunnen toetsen. In sommige gevallen wordt er in deze fase ook een interventie (bijvoorbeeld
de invoering van een nieuw beoordelingssysteem) geïmplementeerd.
En ten slotte fase vijf: conclusies trekken en evalueren. In deze laatste fase worden de onderzoeksvragen beantwoord aan de hand van de resultaten en worden praktische aanbevelingen