Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Examining the revolution in photography that took place across Europe between 1918 and 1945, this enormous and bold survey orients its examination of the era around three cities, each of which served as a nexus for major developments in the medium: París, Prague and Barcelona. Until the First World War, photography had largely followed the aesthetics of painting; during and after the war, such movements as Constructivism, Moholy-Nagy's New Vision and Surrealism led photography to new frontiers, developing techniques and styles that took the medium strictly on its own terms. Demonstrating the interconnectedness of these tendencies, this volume assesses the contributions of each of these cities. Photographers based in Paris during these years include Man Ray, Brassai, Emmanuel Sougez, Hans Bellmer, Jacques-André Boiffard, Germaine Krull, André Kertész, François Collar, Claude Cahun, Florence Henri, Andreas Feininger, Eli Lotar, Dora Maar, Roger Parry and Raul Ubac; in Prague, Josef Sudek, Frantisek Drtikol, Jaroslav Rössler, Eugen Wiskovsk, Jaromír Funke, Karel Teige, Ladislav Berka, Jan Lauschmann, Josef Bartuska, Jindrich Styrsky and Karel Kasparik; and in Barcelona, Pere Català Pic, Josep Masana, Josep Sala, Josep Lladó, Emili Godes, Antoni Arissa, Gabriel Casas, Salvador Dalí and Joaquim Gomis.