Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On pourrait penser qu'aucun principe general ne saurait expliquer la diversite des reactions qu'un film suscite. Ce livre soutient qu'un tel principe existe: notre appreciation personnelle s'organiserait tout entiere autour des intentions, des emotions, des intuitions ou des traits de personnalite que nous attribuons, le plus souvent inconsciemment, au realisateur et a ses collaborateurs. A partir de l'oeuvre de John Ford, d'Orson Welles, d'Alfred Hitchcock, de Terrence Malick, de Christophe Honore et de beaucoup d'autres, Alessandro Pignocchi developpe une approche cognitive qui eclaire et enrichit nos experiences quotidiennes de spectateur. Sans jargon ni pedantisme, une explication originale de nos reactions souvent passionnees face a un film, quel qu'il soit. Pour les amoureux du cinema, l'analyse claire et approfondie d'une douzaine de films, recents ou moins recents, connus ou moins connus, parmi les que ls Vertigo, Un amour de jeunesse, The Tree of Life, M le Maudit, Pique-nique a Hanging Rock ou Oncle Boonmee.