• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Postponement Strategies in Supply Chain Management

T C Edwin Cheng, Jian Li, C L Johnny Wan, Shouyang Wang
€ 191,95
+ 383 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Postponement strategy is one of the major supply chain management (SCM) pr- tices that has a discernible impact on rms' competitive advantage and organi- tional performance. Postponement is a mass customization strategy that captures the advantages of both mass production and mass customization. Recent research studies have identi ed four common postponement strategies, namely pull, logistics, form and price postponement. The former three postponement strategies are linked to production and manufacturing, while the last one is a pure pricing strategy. They aim at balancing the costs and bene ts of mass production and mass customization. Practical examples of postponement can be found in the high-tech industry, food industry and other industries that require high differentiation. However, empirical studies have found that postponement may not be an evident SCM practice compared to the other practices. In addition, postponement has both positive and negative impacts on a supply chain. The advantages include following the JIT principles, reducing end-product inventory, making forecasting easier and pooling risk. The high cost of designing and manufacturing generic components is the main drawback of postponement. Thus, the evaluation of postponement strategy is an important research issue and there have been many qualitative and quantitative models for analyzing postponement under different scenarios.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
166
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 143

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781461425953
Verschijningsdatum:
1/07/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
267 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 383 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.