Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A critical analysis of postmodernism in the visual arts since the 1960s, this book focuses primarily on American texts that reference and construct Marcel Duchamp as the originator of postmodern art. Amelia Jones contends that Duchamp, through his 'readymades', (the standard terms used to describe Duchamp's works) has paradoxically served in a paternal role for post-1960s American artists, critics and art historians, who have attempted to construct a new tradition of artistic practice that counters the masculinist ideologies of Abstract Expressionism and Greenbergian modernism. Adapting feminist, psychoanalytic and Derridean conceptions of interpretation as an exchange of sexual identities, Jones offers highly charged readings that focus on the eroticism of Duchamp's works and on his theories of artistic production. She reconstructs Duchamp as an indeterminably gendered author whose gift to postmodernism might best be viewed in terms of the potential of his readymades to destructure the contradictory notions of sexual difference and subjectivity.