Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Possessors and Possessed analyzes how and why museums-characteristically Western institutions-emerged in the late-nineteenth-century Ottoman Empire. Shaw argues that, rather than directly emulating post-Enlightenment museums of Western Europe, Ottoman elites produced categories of collection and modes of display appropriate to framing a new identity for the empire in the modern era. In contrast to late-nineteenth-century Euro-American museums, which utilized organizational schema based on positivist notions of progress to organize exhibits of fine arts, Ottoman museums featured military spoils and antiquities long before they turned to the "Islamic" collections with which they might have been more readily associated. The development of these various modes of collection reflected shifting moments in Ottoman identity production. Shaw shows how Ottoman museums were able to use collection and exhibition as devices with which to weave counter-colonial narratives of identity for the Ottoman Empire. Impressive for both the scope and the depth of its research, Possessors and Possessed lays the groundwork for future inquiries into the development of museums outside of the Euro-American milieu.