Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Positive Social Identity

The Quantitative Analysis of Ethics

Nick Duncan
Hardcover | Engels | Law, Ethics and Governance
€ 117,95
+ 235 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Despite considerable work the answer to basic questions such as 'what are our ethics and our moral norms now?' 'Have they changed since last year?', 'If so why?' remain surprisingly illusive.

This book argues that progress towards answering these questions is possible through a grounded analytical account of the cultivation of ethics and moral norms in social groups, in particular places and times.

Departing from the evolutionary theory of why we gain value from pro-social behaviour, we argue that a coherent thread exists for how we do so through evolved social capacities that are united in the pursuit of a Positive Social Identity.

Drawing on a unique quantitative dataset from Sierra Leone this book offers a theoretical framework and a preliminary guide to the systematic quantitative analysis of ethics and moral norms and how these may relate to the long term success of organisations.

The results directly challenge a 'one-size-fits-all', universal understanding of both ethics and moral norms both within and between organisations. The costs and challenges influencing the development of ethics and moral norms and their ultimate conception of pro-sociality vary dramatically according to situation. Nowhere is this more starkly illustrated than between economically developed and developing countries.

In analysing the relationship between agency and situation, the role of diversity, conflict, inefficiency and failure to cooperate prove to be essential components of the solution of social dilemmas on which Positive Social Identity depends.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
270
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781472480880
Verschijningsdatum:
22/05/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 233 mm
Gewicht:
611 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 235 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.