Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores popular music in Eastern Europe during the period of state socialism, in countries such as Poland, Hungary, Yugoslavia, Romania, Czechoslovakia, the GDR, Estonia and Albania. It discusses the policy concerning music, the greatest Eastern European stars, such as Karel Gott, Czeslaw Niemen and Omega, as well as DJs and the music press. By conducting original research, including interviews and examining archival material, the authors take issue with certain assumptions prevailing in the existing studies on popular music in Eastern Europe, namely that it was largely based on imitation of western music and that this music had a distinctly anti-communist flavour. Instead, they argue that self-colonisation was accompanied with creating an original idiom, and that the state not only fought the artists, but also supported them. The collection also draws attention to the foreign successes of Eastern European stars, both within the socialist bloc and outside of it. v>