• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Popular Culture in a New Age

Marshall Fishwick
Hardcover | Engels
€ 175,95
+ 351 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

With a Foreword by Dr. Fishwick's student--Tom Wolfe.This book redefines popular culture in the light of the revolutionary changes brought about by the information revolution and the digital divide. It explores the phenomenal growth and extension of popular culture in the last decade and ties in the vast changes brought about by technology and the Internet. In an era when American television and the Internet reach virtually every corner of the globe, Popular Culture in a New Age shows how the poorly understood and often underestimated area known as popular culture affects all of our lives.Beginning with an evaluation of the millennium celebrations and the enormous error of Y2K madness, Popular Culture in a New Age then moves on to the "New Gold Rush" brought about by technology and takes a hard look at its risks. The book examines a wide variety of pop culture phenomena such as carnivals, celebrities, and the road from nineteenth century humbuggery (P. T. Barnum's term) to today's hype.In Popular Culture in a New Age you'll learn about:

  • the three faces of popular culture: folk, fake, and pop--how they relate and how they differ
  • today's popular icons
  • the empire of Disney World
  • Marshall McLuhan, our era's most profound and shocking electronic thinker
  • African-American popular culture and style

Popular Culture in a New Age gives characterization to the postmodern world in a chapter on "postmodern pop," followed by the shift from civil religion to civil disobedience and the "myth of success." This insightful book will help you understand the way we eat, think, vote, and respond to our fast-changing world in the era of hype, spin doctors, chat rooms, and jargon.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
266
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780789012975
Verschijningsdatum:
1/01/2002
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 216 mm
Gewicht:
611 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 351 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.