Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Horace's Odes have a surface translucency that belies their rhetorical sophistication. Gregson Davis brings together recent trends in the study of Augustan poetry and critical theory and deftly applies them to individual poems. Exploring four rhetorical strategies-what he calls modes of assimilation, authentication, consolation, and praise and dispraise-Davis produces enlightening, new interpretations of this classic work.
Polyhymnia, named after one of the Muses invoked in Horace's opening poem, revises the common image of Horace as a complacent, uncomplicated, and basically superficial singer. Focusing on the artistic persona-the lyric "self" that is constituted in the text-Davis explores how the lyric speaker constructs subtle "arguments" whose building-blocks are topoi, recurrent motifs, and generic conventions. By examining the substructure of lyric argument in groupings of poems sharing similar strategies, the author discloses the major principles that inform Horatian lyric composition.