Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der Problematik der Durchführung von Politischer Bildung an der Neuen Mittelschule im Zuge des fächerübergreifenden Unterrichts im Fremdsprachenunterricht. Ziel der Arbeit ist es, Möglichkeiten der Integration von Politischer Bildung im fächerverbindenden Unterricht aufzuzeigen. Als Basis dient die Studie "Die Politischen BildnerInnen 2014", welche die Problematik des aktiven Politikunterrichts an Wiener Pflichtschulen aus Sicht der Lehrkräfte darstellt. Daraus geht hervor, dass vor allem mangelnde Zeit und das Fehlen von adäquaten Materialien als Grund für die unzureichende Vermittlung von Politischer Bildung gesehen wird. Letzteres konnte im Zuge der Recherchen für die vorliegende Arbeit widerlegt werden. Basierend auf der recherchierten Fachliteratur konnten die erforderlichen Schritte und Voraussetzungen für die Durchführung von fächerverbindenden Politikunterricht eruiert und anhand eines Beispiels dokumentiert werden.