Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1550, at the young age of eighteen, Étienne de la Boétie wrote his reply to Machiavelli's The Prince. In it he sought to answer the question of why people submit to the tyranny of governments. This classic work of political reflection, Discourse of Voluntary Servitude, laid the ground work for the concept of civil disobedience, and as such, has exerted an important influence on the traditions of dissidence from Thoreau and Ralph Emerson, to Tolstoy, to Gandhi. In his Discourse de La Boétie delves deeply into the nature of tyranny and into the nature of State rule. He cuts to the heart of what is, or rather should be, the central problem of political philosophy: the mystery of civil obedience. Why do people, in all times and places, obey the commands of government, which always constitutes a small minority of the society? Apart from the complete text of Discourse of Voluntary Servitude, this edition of The Politics of Obedience, includes, as well, a comprehensive 100-page biography, by Paul Bonnefon, on the life and times of de La Boétie. It was the only one ever written, and it has never before been published in English (previously published as the Introduction to Oeuvres Complètes Étienne de La Boétie, 1892, and long out of print). It is ironic that the works of Machiavelli, advisor to rulers, should enjoy widespread currency, while the libertarian La Boétie is muted. Hopefully, publication of his 1550 Discourse, with its superb introduction by Murray Rothbard, will right the imbalance. --Stanley Milgram, Obedience to Authority La Boétie's discourse is a highly significant essay on the ultimate source of political power, the origins of dictatorship, and the means by which people can prevent political enslavement and liberate themselves. --Gene Sharp, Politics of Nonviolent Action