Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why was the art of landscape painting invented in the fifth century BC, abandoned with the collapse of Rome, and revived again in the High Middle Ages? Did the Greeks, or the ancient Christians perceive the natural world differently from the way we do now? In Poetry, Space, Landscape, Chris Fitter traces the history of nature-sensibility from the ancient world to the English Renaissance, setting poems and paintings in the widely differing cultural contexts that created them. He suggests a new social and historical theory of the conceptualisation of space, explaining the rise and fall of the idea of 'landscape'. And he argues that enduring basic categories of perception create different readings of natural reality determined by our social and material relations with nature.