Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Examining closely the intersection of Continental theories of difference and a predominantly American ethic of diversity, the book uses phenomenology and interdisciplinary study to investigate female embodiment in Mina Loy's poetic and visual work. It contends that Loy's female embodied subjectivity is enacted in the mode of a subject-in-process, forever active in the transformation of materiality, intercorporeality, visuality and ideology. It shows that the representation of a forcefully fluid and unfetished female body endows Loy and her contemporary Surrealist women artists with the necessary tool to redefine the rigid ethics and aesthetics of existing Surrealism, complicate gender identity and set a new basis for the social sciences. As it appears both sexed and asexual, corporeal and transcendent, the female body suggests the impasse of the antagonism between sperm and ovum as well as that of body and mind, with Loy's ardent feminism finally evolving into humanitarian wisdom. The book suggests that even though Loy's work has been traditionally viewed mainly as an instance of modernist rupture, it also forms a humanitarian feminist poetry that bridges, compensates and heals.