Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Across Europe, and particularly in Great Britain, the Romantic age coincided with a large-scale revival of lost literatures and the first attempts to create a coherent history of Western literature. Calling into question that history, Stuart Curran demonstrates that the Romantic poets, far from being indifferent or hostile to popular forms of literature were actually obsessed with them as repositories of literary conventions and conveyors of implicit ideological value. Whether in their proccupation with fixed forms, which resulted in the incomparable artistry of Romantic odes, or in their rethinking of major genres like the pastoral, the epic, and the romance, the Romantic poets transformed every element they touched to suit their own democratic, secular and skeptical ethos--a world view recognizably modern in its dimensions.