Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1837, P&O, or the Peninsular & Oriental Steam Navigation Company, won a lucrative mail contract to the Iberian peninsula. In 1840, they added Egypt and the Mediterranean to their routes. In 1843, P&O placed the first cruise advert in The Times, and in 1844 were selling passages to Gibraltar, Malta, Athens, Constantinople and Egypt to tourists, clearly becoming the world's oldest cruise company. In that year, the author William Thackeray was offered a voyage if he would write about it for the company, helping promote their services. By 1870, the Suez Canal had opened, reducing the time to travel to India, China and Australia and, in 1904, P&O introduced the Vectis as a cruising yacht. By the 1920s, cruising had become a huge part of the company's business and, post-war, the company grew this business on the back of its lucrative 'Ten-Pound Pom' contracts with the Australian government. By 1981, Canberra was carrying almost half of all cruise passengers from the UK, and in 1982, she sailed to war, with Royal Marines and the Parachute Regiment. Post-Falklands, P&O began to expand, with new vessels. Today, the company has seven cruise ships (Adonia, Arcadia, Aurora, Azura, Oceana, Oriana and Ventura), all of which will be in Southampton on 3 July 2012, when 30,000 passengers will embark and disembark, a record for the port. Celebrating 175 years in style, this is the official history of P&O Cruises.