Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In seven highly autobiographical French novels from the nineteenth and twentieth centuries, fiction brings to real life a simple resolution. These novels plot to kill a female character based on a woman in the author's life, a person who was still alive when the novel was published. Because these novels both depend on and radically diverge from autobiographical reality, they are uniquely instructive about the nature of fiction itself. Reading the life stories in relation to the plots, Mortimer brings into sharp critical focus plot, plotting, and the plotable. Always interesting, often revealing, this probing analysis of a special type of autobiographical fiction, with its distinctive treatment of real and fictionalized women, will stimulate and entertain the reader.Corinne, Constant's Adolphe, Gide's L'immoraliste and La porte étroite, Alain-Fournier's Le grand Meaulnes, Radiguet's Le diable au corps, and Beauvoir's L'invitée.