Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book consists in a commentary and translation of Plotinus's Ennead II 9 [33], entitled by Porphyry Against the Gnostics. The commentary has tried to go beyond the traditional approach, based on the idea that Plotinus's Ennead II 9 is the theatre of the clash of two antithetical worldviews: the first, championed by Plotinus; the second, by his Gnostic disciples; on the contrary, the Ennead II 9 [33] represents a dialogue between a master of philosophy and his own disciples. Plotinus's disciples do not regard Gnosticism as distant from Plato. In contrast, Plotinus does not think that Plato is a precursor of Gnosticism, even if he is aware that his doctrines can be interpreted in a dualistic and Gnostic fashion. He agrees with his disciples that for Plato sensible and intelligible reality, as well as Soul and body, are different; however, Plotinus thinks that their different nature can be ultimately traced back to the same principle, namely being, which contains in itself all possibilities of existence. This is the true gnosis that Plotinus has tried to make his disciples obtain by writing the Ennead II 9 [33].