Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'After years of sham heroics and superhuman balderdash, Caste delighted everyone by its freshness, its nature, its humanity.' Thus, after watching a revival in 1897, did Shaw generously recognize the impact made thirty years earlier by Tom Robertson's best-known play. Yet, in spite of the acknowledged importance of these seminal dramas, they are not easily accessible in print, and this edition therefore comprises four of Robertson's most successful comedies: Society (1865), Ours (1866), Caste (1867) and School (1869). Beginning his career as a theatrical hack-of-all-trades, Robertson ultimately found his niche with the Bancrofts at the Prince of Wales's Theatre, establishing a vogue for comedies of everyday Victorian life, and creating vehicles for casts whose particular talents he learnt to exploit. The playwright's distinctive trademarks - fairytale contrivance and domestic realism, tender romance and mild debunking of convention - offered a refreshing change from the prevailing genres of burlesque and melodrama. William Tydeman's substantial introduction follows each phase of Robertson's creative development, stressing the historical significance of his works as well as their intrinsic merits as drama.