Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Playing Their Way Into Literacies

Reading, Writing, and Belonging in the Early Childhood Classroom

Karen E Wohlwend
Paperback | Engels | Language & Literacy | nr. 113
€ 37,95
+ 75 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Karen Wohlwend provides a new framework for rethinking the boundaries between literacy and play, so that play itself is viewed as a literacy practice along with reading, writing, and design. Through a variety of theoretical lenses, the author presents a portrait of literacy play that connects three play groups: the girls and, importantly, boys, who played with Disney Princess media; "Just Guys" who used design and sports media to make a boys-only space; and a group of children who played teacher with big books and other school texts. These young children "play by design," using play not only as a literacy to transform the texts that they read, write, and draw, but also as a tactic to transform their relational identities in the social spaces of peer and school cultures.

Emphasizing the importance of play despite current high-stakes testing demands, this book:

  • Provides an argument for re-centering play in early childhood curricula where play functions as a literacy in its own right.
  • Offers cutting-edge analyses and examples of new literacies, popular culture, and multimodal discourses.
  • Illustrates how children's play can both produce and challenge normative discourses regarding ethnicity, gender, and sexuality.
  • Examines the multimodal, multimedia textual practices of young children as they play across tensions among popular media, peer relationships, and school literacy.
  • Features vivid descriptions, examples of young children in action, and photographs.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 113

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780807752609
Verschijningsdatum:
1/09/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
162 mm x 228 mm
Gewicht:
294 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 75 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.