Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le theme de ce volume est doublement discutable et doublement provocant. Tout d'abord l'ensemble s'appuie sur une categorie historio-graphique propre au vingtieme siecle, celle de presocratique, arbitraire en elle-meme comme dans ses choix et les exclusions qu'elle impose. Mais par cet hommage rendu a une philologie capable de creer ce que la philologie actuelle ne saurait probablement pas creer: un concpet riched'implications et de problemes philosophiques, les auteurs ont souhaite rappeler que, s'agissant des penseurs de l'Antiquite, il etait impossible et surtout ruineux pour l'une comme pour l'autre de dissocier recherche philologique et reflexion philosophique. Ensuite, considerer Platon comme une source possible de la connaissance des penseurs qui l'ont precede constitue a coup sur un paradoxe. Platon n'est ni un historien de la philosophie, ni un doxographe. Son propos n'est jamais d'exposer des doctrines mais de les reconstruire pour en faire des theses a discuter, critiquer, parfois reprendre. Si Platon n'a donc litteralement pas de predecesseurs, seulement des interlocuteurs qu'il interroge comme s'ils etaient la en personne, comment l'historien pourrait-il se fier a cette parole constamment en dialogue avec d'autres paroles mais si peu soucieuse d'exactitude et de rigueur historique?