Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Google, Apple, Amazon, Facebook, Microsoft… qu’est-ce que ces entreprises ont en commun ? Comment expliquer leur prédominance mondiale, leur quasi-monopole sur leurs marchés respectifs, leur croissance insolente ? La réponse est à chercher du côté de leurs business model : toutes ces entreprises sont des plateformes. Ce livre examine le business model qui se cache derrière les entreprises les plus valorisées de la planète. Il recense les erreurs courantes commises par les plateformes, les challenges pour les entreprises traditionnelles qui tentent de rivaliser, les problématiques de gouvernance et de régulation, et les technologies émergentes qui risquent de rebattre les cartes. Les plateformes ne pourront faire l’économie d’une réflexion sur l’éthique et la justice. Très exhaustif, émaillé d’exemples et de cas d’entreprise qui le rendent très lisible et accessible, c’est le livre incontournable pour comprendre le phénomène business de notre temps.