Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A trailblazing anthropologist and an indigenous Amazonian healer explore the convergence of science and shamanism
"The dose makes the poison," says an old adage, reminding us that substances have the potential to heal or to harm, depending on their use. Although Western medicine treats tobacco as a harmful addictive drug, it is considered medicinal by indigenous people of the Amazon rainforest. In its unadulterated form, it holds a central place in their repertoire of traditional medicines. Along with ayahuasca, tobacco forms a part of treatments designed to heal the body, stimulate the mind, and inspire the soul with visions. In Plant Teachers, anthropologist Jeremy Narby and traditional healer Rafael Chanchari Pizuri hold a cross-cultural dialogue that explores the similarities between ayahuasca and tobacco, the role of these plants in indigenous cultures, and the hidden truths they reveal about nature. Juxtaposing and synthesizing two worldviews, Plant Teachers invites readers on a wide-ranging journey through anthropology, botany, and biochemistry, while raising tantalizing questions about the relationship between science and other ways of knowing.