Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les sentiments, les émotions, la construction de l’identité s’organisent principalement autour de la polarité plaisirs-déplaisirs. L’émergence, le rythme, l’organisation de la vie psychique lui paraissent liés. Le plaisir partagé étaye l’espace de jeu, la relation intersubjective en construction, l’attente d’une reconnaissance mutuelle à laquelle renvoie le sens premier : plaire, à soi-même, à l’autre. Le référent sexuel est-il le modèle premier alors que certains opposent le plaisir à la jouissance ? La baisse des tensions reste-t-elle le processus qui conduit au nirvana ou/et faut-il prendre en compte le plaisir de l’excitation ? L’une des conditions essentielles de la lutte contre la maladie ne passe-t-elle pas par la possibilité de s’autoriser à accéder à nouveau au plaisir malgré la souffrance ? Sans céder à une idéologie béate du « tout est plaisir » et en reconnaissant le réel de la souffrance, ne faut-il pas interroger le « masochisme ambiant », qui s’exprime notamment à travers la violence ? Ne renvoie-t-il pas à la faible capacité des individus, voire de notre civilisation à procurer, prendre et partager des plaisirs ? Autant de questions auxquelles les auteurs de cet ouvrage tendent de répondre.