Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Criticism, as I understand and practice it, is evaluative as well as interpretive," writes Eugene Goodheart. Pieces of Resistance is a collection of Goodheart's essays and reviews written between 1960 and 1985. The book responds to the political, cultural, and literary changes expressed during this period by novelists, critics, and journalists. Goodheart's exemplary figures include Lionel Trilling, Philip Rahv, and V.S. Naipaul: writers he believes share a particular sensitivity to literary and cultural ideologies that distort and diminish our understanding of the world. Goodheart's book is divided into three parts. The first section discusses critics Trilling, Rahv, Leslie Fiedler, Geoffrey Hartman, David Bleich, and Susan Sontag--to name a few. The second part devotes itself to contemporary culture and includes essays on journals such as The New York Review of Books, Commentary, and The Evergreen Review, which in the 1960s and early 1970s provided a well-lit playground for various political, cultural, and literary themes. Finally, Goodheart examines the work of many modern writers with essays on Isaac Bashevis Singer, Daniel Fuchs, Ralph Ellison, Nadine Gordimer, V.S. Naipaul, Bernard Malamud, William Styron, Donald Barthelme, Raymond Carver, and Saul Bellow. Goodheart does not pretend to impersonal objectivity; his commitment to evaluative criticism--seeing a text in its relationship to political and cultural movements--is a deliberate response to current, increasingly specialized forms of criticism.