Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Levering 2 à 3 werkdagen
Haal af na 1 uur in 2 winkel(s).
.
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Picasso was al vroeg vertrouwd met het werken met diverse materialen. Net als in zijn schilderijen streefde hij naar vrije individuele expressie en een nieuwe vormentaal. Hij vervormde in een handomdraai een vers gedraaid kannetje tot duifje, beschilderde een vaas als uil en transformeerde en begeesterde zo het dode object. Hij bracht de keramiek letterlijk tot leven.
Sculpturen uit Afrika en Oceanië deden hem beseffen dat de realiteit bepaald wordt door je fantasie. In 1948 vond zijn eerste expositie plaats met keramische objecten, beschilderde schalen en schotels. Zijn vrije
geest verdraaide en vervormde de klassieke amforen en kruiken tot lichamen of dierfiguren. Vervolgens paste hij een beschilderingswijze toe die door cartouches en inschilderingen een complexe verschijningsvorm kregen, maar simpele toepassingen verhulden. Hij koos ervoor met een mesje insnijdingen te maken of dikke glazuren gedeeltelijk weer zichtbaar te maken door het gebruik van parafine waar het glazuur geen vat op had. Het resultaat was ronduit verbluffend. Opnieuw bewees Picasso zijn genialiteit. Hij plaveide de weg naar de ‘vrije vorm’ (freeform) in keramiek, meubelkunst en glas die ook bij de experimentele afdeling van de Porceleyne Fles in Nederland zijn weerslag had. Dit boek geeft iets weer van het magisch universum van deze grootse kunstenaar