Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Formerly a British colony, the island of Cyprus is now a divided country, where histories of political and cultural conflicts, as well as competing identities, are still contested. Cyprus provides the ideal case study for this innovative exploration, extensively illustrated, of how the practice of photography in relation to its political, cultural and economic contexts both contributes and responds to the formation of identity. Contributors from Cyprus, Greece, the UK and the USA, representing diverse disciplines, draw from photography theory, art history, anthropology and sociology to explore how the island and its people have been represented photographically. They reveal how the different gazes- colonial, political, gendered, and within art photography- contribute to the creation of individual and national identities and, by extension, to the creation and re-creation of imagery of Cyprus as place. While Photography and Cyprus focuses on one geographical and cultural territory, the questions this book asks and the themes and arguments it follows apply also to other places characterized by their colonial heritage. The intriguing example of Cyprus thus serves as a fitting test-ground for current debates relating to photography, place and identity.