Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
They are among the most famous and compelling photographs ever made in archaeology: Howard Carter kneeling before the burial shrines of Tutankhamun; life-size statues of the boy king on guard beside a doorway, tantalizingly sealed, in his tomb; or a solid gold coffin still draped with flowers cut more than 3,300 years ago. Yet until now, no study has explored the ways in which photography helped mythologize the tomb of Tutankhamun, nor the role photography played in shaping archaeological methods and interpretations, both in and beyond the field. This book undertakes the first critical analysis of the photographic archive formed during the ten-year clearance of the tomb, and in doing so explores the interface between photography and archaeology at a pivotal time for both. Photographing Tutankhamun foregrounds photography as a material, technical, and social process in early 20th-century archaeology, in order to question how the photograph made and remade 'ancient Egypt' in the waning age of colonial order.