Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores questions about the nature of an interlanguage grammar, i.e. the grammar of a bilingual. John Archibald approaches these questions within a cognitive science perspective that draws upon abstract representational structures in demonstrating that phonological knowledge underlies the surface phonetic properties of L2 speech. Specifically, he proposes that interlanguage grammars are not 'impaired', 'fundamentally different', or 'shallow' (as some have argued); the phonological grammars are complex, hierarchically-structured, mental representations that are governed by the principles of linguistic theory, including those of Universal Grammar. The book outlines a model that addresses Plato's problem (learning in the absence of evidence) and Orwell's problem (resistance to learning in the face of abundant evidence). Furthermore, the study of grammatical interfaces--phonetics/phonology; phonology/morphology; phonology/syntax--reveals the necessary design conditions for an internally-consistent architecture for a comprehensive model of second language speech. The resulting empirically-motivated model is parsimonious in accounting for all aspects of L2 speech from phonological feature, to segment, to word, to sentence. The book concludes by discussing why phonology has been underrepresented in generative approaches to second language acquisition, and examining some of the implications of second language phonology for applied linguistics and language pedagogy.