Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In addition to exegetical, biblical, and systematic theology, there is room also for a philosophy of revelation which will trace the idea of revelation, both in its form and in its content, and correlate it with the rest of our knowledge and life, writes the author, one of the most distinguished Reformed theologians of the twentieth century. Theological thought has always felt the need of such a science. Thus Philosophy of Revelation, first published in 1909, is part of the same discipline and heritage as James Orr's 'The Christian View of God and the World' (1893) and Gordon Clark's 'A Christian View of Men and Things' (1952). Bavinck deals with the relationship between revelation and (in chapters 2-3) philosophy, (4) nature, (5) history, (6) religion, (7) Christianity, (8) religious experience, (9) culture, and (10) the future. He contends that the word cannot be explained without God, that the natural and social sciences presuppose metaphysics, and that none of the subjects under consideration here is intelligible or meaningful apart from special revelation.