Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First published in 2011. In Philosophy and the Idea of Freedom Roy Bhaskar sets out to develop a critique of the work of Richard Rorty, who must be one of the most in?uential authors of recent decades. In a brilliant tour de force, Bhaskar shows how Rorty falls victim to the very epistemological problematic Rorty himself describes. Roy Bhaskar argues that Rorty's account of science and knowledge is based on a half-truth. He sees the historicity of knowledge but cannot sustain its rationality or the reality of the objects it describes. The author further argues that Rorty's problem-?eld replicates the Kantian resolution of the third antinomy: we are determined as material bodies, but free as discursive (speaking and writing) subjects. Rorty's actualism (like Kant's) makes human agency impossible. Developing his own critical realism, Bhaskar shows just where Rorty's system comes unstuck, and how the philosophical problems to which it gives rise can be rationally resolved and explained. In this process Bhaskar utilizes his critique of Rorty to begin to elaborate his own alternative interpretation and critique of the philosophical conversation of the West.