Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This text is part of the "Bristol Introductions" series which aims to present perspectives on philosophical themes, using non-technical language, for both the new and the advanced scholar. This introductory text examines how questions of understanding the pictorial and narrative arts relate to central themes in philosophy. It addresses such issues as: how can pictorial and narrative arts be usefully contrasted and compared?; what in principle can be, or cannot be, communicated in such different media?; why does it seem that, at its best, artistic communication goes beyond the limitations of its own medium - seeming to think and to communicate the incommunicable?; and what kinds of thought are exercised in the pictorial and narrative arts? Both refer to or represent what we take the world to be, and in so doing make the concepts of aesthetic judgement and imagination unavoidable. The ways of understanding art are ways of understanding what it is to be human. Much of what baffles or misleads us in the arts invokes what puzzles us about ourselves. The issues raised are therefore central to philosophy as a discipline - failures in understanding art can be philosophical failures.