Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Quels etaient les representations et enjeux de la philosophie et de la fiction, leurs echanges, interactions et zones frontieres de l'Antiquite tardive jusqu'a la Renaissance ? La fiction peut apparaitre comme l'envers de la verite. Elle n'en est pas moins une forme de recherche de verite, savoir ou sagesse: Augustin, Macrobe, Martianus Capella ou Boece, puis les poemes allegoriques latins du XIIe siecle, les encyclopedies du XIIIe siecle, suivies par des oeuvres allegoriques ecrites dans le milieu de la cour de Charles V et Charles VI ou encore par Ficin problematisent le statut de la fiction: quelle est sa legitimation philosophique ? Quels sont les rapports entre philosophie et arts liberaux, philosophie et poetique, philosophie et theologie ? Les contributions interrogent le lexique et l'arriere-plan philosophique. Elles examinent aussi les moyens de la fiction pour mettre en oeuvre un projet hermeneutique et heuristique fecond: la personnification, la prosopopee, les modeles narratifs (banquet ou voie) ou le cadre dialogique.