Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents a comprehensive view of the work of American painter Philip Taaffe (b.1955), who has expanded the parameters of painting through his use of silkscreen, linocuts, collage, stencils, gouache, chine-collé, marbling, acrylic, enamel, watercolor, and gold leaf. Possessing many technical skills, Taaffe has moved decisively between unique pictorial inventions and repeated patterns and images, as well as overlaying divergent modes of representation, such as pattern and biomorphic abstraction. John Yau's insightful text is the first to look at every part of Taaffe's artistic development, from the works he made at Cooper Union, while a student of Hans Haacke, to the present. It pays special attention to Taaffe's acquisition of different techniques, as well as investigating his various sources of inspiration, which include the work of experimental filmmakers Maya Deren, Joseph Cornell, Stan Brakhage, Bruce Conner and Harry Smith, and the paintings of Swiss artist André Thomkins (1930-1985).