Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Arnaud Cartwright Marts was successful over a long career in the mainstream of American life in the first half of the twentieth century. Although best known as a professional fund-raiser and co-founder of one of the largest professional consulting firms, he was president of Bucknell University from 1935 to 1945, a lecturer, and an author. This book gathers together the experiences and observations of over thirty years in the field of fund-raising. First published in 1953, it remains an exemplary statement of American capitalism as an ideology of obligation and the special place of foundations in expanding equity in society.The aim of philanthropy, in Mart's view, is to advance progress toward higher levels of well-being for all through the spirit of private obligation and voluntarism, concepts he locates specifically in the Judeo-Christian tradition and American political freedom and the free-enterprise system. The interaction of these concepts has borne fruit in America's colleges, cultural institutions, libraries, and hospitals, institutions that foster universal opportunity and individual initiative. Of particular importance in Marts's view of philanthropy is the role of the foundation and corporate support in promoting large-scale efforts in the direction of educational, scientific, and social progress. This volume is of value as a practical and ethical guide for the professional fund-raiser. Marts makes clear that the fund-raising specialist's expertise is, in part, technical, based on hard experience in working with volunteers, in planning and organizing campaigns, and in advising chief executives and members of boards, but he is firm in his belief that the ultimate purpose in any campaign is the cause to be served. The new introduction to this edition by Robert L. Payton offers a vivid biographical sketch of Arnaud C. Marts, situates his thought in its time and place, and analyzes differing conceptions of social progress between Marts's era and our own. It is of enduring value for fund-raising professionals, and social historians, and students of conservative thought.