Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Inspired by Levinas, but in constant dialogue with Heidegger, Feron considers death to be a phenomenon that lies within the reach of phenomenology. The act of the other's death is essentially a decease, a break affecting the identity. It forces man to consider the fundamental intersubjectivity inscribed in his temporality. Viewed in this way, death does not look merely like the term of life coming to an end. Nor is it a passage to `somewhere beyond'. Rather, it lies at the core of the act of relationship. In its search in the space between sense and non-sense, this phenomenology of death reveals the fundamentally relational dimension of the humane and sketches the main features of this paradoxical `intersubjectivity': the position of third party that is taken by man, the calling of son that he has been selected for and - midway between passivity (Levinas) and possibility (Heidegger) - the condition of `liability' to which he is dedicated and of which he is also worthy.