Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Petrushka, the Russian equivalent of Punch and Judy, was one of the most popular spectacles at fairgrounds and in city courtyards for over a century. Catriona Kelly's study, the first to appear in English, traces the history of Petrushka, illustrating how it reflected the tensions of Russian urban life both before and after the Revolution. Written from a standpoint informed by literary theory, her book at the same time breaks open the categories traditionally applied, both in the Soviet Union and in the West, to the study of Russian literature and popular culture. Contemporary interpretations of Petrushka on the street, high-cultural appropriations of it for a bourgeois and intellectual readership (notably the famous ballet by Benois and Stravinsky), and adaptations made for agit-prop purposes are all analysed. Based on a wide range of unusual materials, this lively and very readable account will appeal not only to literary specialists, but also to those interested in cultural politics, folklore, women's studies and popular theatre.