Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fernando Pessoa's artistic birth develops over two periods. The first moment: March 1914, the apparition, as decisive as opaque, of the four heteronymous poets, Alberto Caeiro, Ricardo Reis, Álvaro de Campos, and Fernando Pessoa himself. The second moment: the dramatic intellectual crisis of 1915-1916, during which the idea of the avant-garde and the meditation on the complexity and separation of metaphysics and art willingly battle and entangle themselves. This is a crisis of philosophy Pessoa experiences with anxiety, and which is the origin of the multiple births of the poet. From then on, the task of separating poetry from metaphysics begins. ----about the author Judith Balso has taught seminars on Fernando Pessoa, Wallace Stevens, Pier Paolo Pasolini, Osip Mandelstam, and Dante at the Collège International de Philosophie in Paris, France. She currently teaches poetry and philosophy at the European Graduate School in Saas-Fee, Switzerland. Her latest book, Affirmation de la poésie is published by NOUS editions, France.